Saturday, February 13, 2010

-selamat pengantin baru Iluni-

semalam 12 february 2010
hari yg istimewa untuk sahabat saya
Iluni Hayati Syafie
lepas Isyak semalam dengan sekali lafaz
tersemai ikatan suci antara sahabat saya
Iluni Hayati Syafie dengan senior saya
Mohd. Yusri Saidin
seperti biase
sebagai rakan satu usrah
saya dan beberapa orang teman lagi
dijemput untuk menyaksikan saat paling bermakna buat Iluni
rasa terharu apabila Luni mengajak saya
teman dia bersiap-siap
jadi selepas exam seigyOu
saya dan Aida menemani luni ke rumah Makcik Ani untuk bersiap2
sambil2 pakaikan inai di jari Luni
banyak perkara yang kami ceritakan
" nOk kawen dOh mu Luni..aku pulok hok debar.."
saya berseloroh dengan Luni
majlis dijangka lepas Isyak dalam pukul 9
lepas da settle persiapan sume
akhirnya majlis stat pukul 9.30 malam
bermula dengan khutbah perkahwinan
daripada seorang ustaz muda yang kelakar
lepas tu dengan sekali lafaz yang jelas
Luni dah sah bergelar isteri Yusri
kami sebagai kawan2 luni
sangat2 gembira sebab semuanya berjalan lancar
lepas akad nikah
kami pegi rumah Makcik Min untuk makan2
sampai2 umah makcik, saya salam ngan makcik min
n sempat berseloroh dengan makcik
"makcik tadi tudung saya tersangkut dekat tudung luni
tu tandanya lepas ni saya la pulak nak kawen.."
"mu nak kawen ke? nanti makcik carikan" balas makcik, naqibah paling best!
secara jujurnya aku rasa lambat lagi aku akan kawen
x leh bayangkan kalu aku da kawen
macam mane la perubahan kepada kehidupan aku
ape2 pon disini nk kongsi sedikit sebanyak gamba sepanjang majlis berlangsung

-gamba mak andam- mak andam profesional sebelum pegi masjid-

-dia tengah berdebar-debar-

-luni n family sebelum majlis akad nikah-

-sebahagian rakan seusrah yang hadir-

-acara pembatalan air sembahyang-

-bahagianya mereka-

-sebahagian dari hantaran-

- Saerah n Dzul amik berkat pegang bunga pengantin-haha

- kami nak kawen serentak- kata syikin+ bila

- semoga perkahwinan kalian diberkati Allah s.w.t- amin

itu saja yang dapat dikongsi
semoga perkahwinan Luni n Yusri kekal
bukan sampai ke anak cucu
tapi sampai syurga
tahniah daripada saya
s.e.k.i.a.n

10 comments:

  1. tahniah wt luni n yusri senpai..akhirnya sume bjln dgn lancar..semoga kekal ke anak cucu n ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  2. @ insyirah:
    yang komen first ni akan kawen lepas luni ye :P

    ReplyDelete
  3. congrate 2 luni.. smoga bhagia hingga ank cucu..from Sarah SCIPP

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah...congrats loonie :P
    smoga bahagia hingga ke syurga..insyaALLAH

    ReplyDelete
  5. @fanny:
    adik, aku tunggu mu ngan Fanna kawen dulu deh~ :P

    ReplyDelete
  6. SAYA NAK KAHWIN jugak!!!!hehehe~~

    ReplyDelete
  7. @ farah liana:
    kawen la cik farah
    saya bg tunang saya kat awak..hahaha

    ReplyDelete
  8. wooo,aku terasa seperti nak menangis..

    sob2..semua dah beeeesaaaarrrr!!oh tidakkkk..

    kelip2 mata tanda aku x ngigau...

    Gee, when's ur turn???

    psttt,crikan untuk aku sorang.nak kaki masjid..thanks!..

    ReplyDelete
  9. @ angOh
    haha..sile menangis angOsh
    turn aku sehari lepas mu
    jadi kalu nk aku kawen cepat
    mu kene kawen cepat ugOp la
    haha
    beres2..sini xdop kaki masjid la
    kaki surau ramai
    sebab kat TBP ni ade surau sahaje
    hahaha

    ReplyDelete

sugar(s)