Tuesday, May 10, 2011

-kisah pisang goreng dan baito-

ni goreng pisang saya buat tadi
saja nak tunjuk sebab first time try buat goreng pisang
lepas reka resepi sendiri
maka terhasillah goreng pisang kat atas tu
oishikatta! (sedap!)
oh saya memang suka puji masakan sendiri!
sebab kalau puji nanti baru semangat nak cuba resepi baru lagi
beli pisang masa keluar cari baito (part time job) dengan ain tadi
yeah. saya sedang cari baito ni
untuk menjayakan misi membawa pulang sebiji kereta untuk diri sendiri bulan 3 2012 nanti
insyaAllah;
tapi macam x sempat je nak kumpul duit sepenuhnya ni
sebab tu la nak mula berjimat dan cari baito
moga2 dapat baito dan leh tambah duit sikit
kalau x sempat kumpul jugak
maknanya kene buat pinjaman peribadi la dengan abang saye sikit :D
tiket flight pulang cuti natsu (summer) pon selamat dibeli
alhamdulillah :)
tapi ni malas nak beli tiket awal2 ni
sebab bile da beli tiket mula la nak mengira berape hari lagi nak balik
uish. kene ganbatte kat sini dulu ye :)
doakan saya mampu berjimat!
doakan saya dapat baito untuk mengisi masa lapang!
jya ne nak sambung cari baito dengan ain dekat internet.
susah jugak nak dapat baito ni
sebab bukan semua baito yang kita boleh buat kan
kena teliti jugak jenis baito semua
kalau berkaitan dengan makanan x berani la nak buat
sebab makanan kat sini tak semua halal kan
so tak boleh la keje tempat yang jual makanan tak halal sebab hasil wang tu diragui jugak kan
kerja dengan konbini pun banyak tapi tak boleh buat jugak sebab kalau orang beli arak ke benda2 yang haram ke kalau kita tolong jualkan nanti dapat 'share' jugak kan :)
sebelum fly dulu ustaz pernah cakap yang kalau nak buat baito kena hati2 sebab kita baito nak cari duit tambahan bukan kita darurat ke terpaksa ke
so tak boleh la buat kerja2 yang diragui hasil pendapatannya :)
ingatan untuk saya sendiri juga;

"niat tak menghalalkan cara"


No comments:

Post a Comment

sugar(s)