Wednesday, January 18, 2012

- update baik punye -

Assalamualaikum wbt
ini update baik punye :D
entri pertama saya setelah menaiki satu tahun lagi tangga usia
saya sudah 23 tahun :)
alhamdulillah, masih awet muda * haha*

seperti yang dijangka, mesti la ade surprise kan
surprise pertama bertema " seram"
otsukares kepada pelakon2 yang mantap
watak2 utama yang menakutkan saye di malam besdayku yang indah
haha
jazakillah Ain, Soha, Kak Ijat, Bashariah, Huda n Kinoq :)
ini kek pertama dihari lahirku
saye pun x sangke housemate saya pandai buat kek haha
tak tak
diorang memang pandai buat kek lah :D
jazakillah, bukan saja cantik gile, tapi sedap gile
bak kata Inche Gabbana, memang osem ;p


semalam juga ada bulatan gembira
perasaan yang super happy bile ade bulatan gembira di hari lahir saye
sebab at least di sebalik kegembiraan celebrate besday
dapat juga ilmu berguna untuk bekalan di kehidupan akhirat nanti
semalam belajar tentang kisah Rasulullah di Thaif
baru semalam tahu kisah penuhnya
sedih kisah Rasulullah di Thaif
sebab tidak ada orang yang mahu menerima dakwah baginda di sana
akhirnya Rasulullah di halau keluar dari Thaif
dalam perjalanan keluar, baginda dibaling batu sehingga capal baginda bertakung dengan darah
Allah, kuatkan keimanan baginda untuk perjuangkan agama Allah ini :)
sesuatu yang boleh kita contohi ya :)

dan super duper happy bile dapat ini
jeng jeng jeng


sugoi la murabbi saya ni
even busy dengan kenkyu dan family
tetap luangkan masa buat kek ni
memang sedap dan cantik :)
oleh sebab saikin ni suke sangat tengok katak
mama murabbi saya buatkan katak ni utk saye :D
katak tu sungguh memikat hati saya
plus bunga yang kata tu pegang
sweet macam gula2 kapas :D
jazakillah murabbi
saye sangat kandou :D
jazakillah juga buat ahli bulatan gembira saya
jazakillah atas hadiah, ucapan dan doa antunna
antunna la penguat saya untuk sama2 thabat atas satu-satu jalan yang kita ada ini :)

balik dari usrah
saya tengok rumah dah gelap
bilik ain pun da gelap
semua orang tidur awal agaknya sebab kekenyangan haha
saye pun melenakan diri

saye rasa da lama saya tido
tiba2 ain datang kejut saye

" gee, gee bangun!
 火事 (kebakaran) gee kite kene keluar
soha da keluar tu cepat cepat!"

muke ain punyelah serius
tapi saye tengok die macam
ish ape ain ni, semalam da belakon jadi antu haha

agak lame ain blakon
akhirnye saye ikut die turun tangge
rupa2nye soha sedang menunggu di bawah dengan kek
yang ni betul2 surprise sebab saye x expect da ade kek lagi
sebab before tu da celebrate kan


cantikkan kek ni?
tapi semalam masa turun tangga
mata saya tak terfokus pada kek ni
sebab ada benda lain yang menarik hati
haha
jeng jeng jeng

dekat tangga ada 3 kad besar
sangat kawaiiii
ditampal gambar2 kami bertiga
before n after fly ke jepun




Ya Allah
Ya Allah
Ya Allah
Terima kasih hadirkan mereka dalam hidupku
tibe2 rasa sayalah sahabat paling saitei dalam dunia
sebab jarang menghargai kebaikan sahabat2 saya :(
so sekarang hobi baru adalah sengih sorang2
sambil tengok kad2 ni yang saya tampal di dinding bilik
haha
kreatif juga housemate saye kan :D
minna daisuki!
JAM tu aku pakai betul2 mase sotsugyo shiki ye :p:p:p
x tahu macam mane nak berpisah nanti
macam mane nak tinggal soha sorang2 di okayama menyambung perjuangan hihi

jazakillah juga yang wish besday di facebook, msg, line, twitter
satu2 saya reply
sebab saya sangat menghargai ucapan dan doa semua :)
sayang semua :)))


last skali,
yang ni sangat buat saye tersentuh
tak tahu berapa kali da tengok video adik Krun saya buat ni
even baru kenal, rase macam da lama kenal dgn krun :)
oleh sebeb Krun ni pendiam, so saye memang suke la kacau2 die ;p
hihi ukhwah fillah yg ukhti
nak g korea nak peluk Krun kuat3 :D
happy sangat! memang akan simpan sampai bile2
adik Krun memang Osem lah
se'osem' video bulatan gembiranyya :D
love u fillah :)
ni memang video utk akak sorang lah kan krun kan ;p;p



kesimpulannya,
saya melangkah ke 23 tahun dengan rasa penuh syukur dan gembira :)
Alhamdulillah wa Astaghfirullah :)

6 comments:

  1. selamat bertambah umur wahai teman!! haha
    x pernah lg sepening ni tuk surprisekan birthday girl~
    yoku ganbatta dop ak n coha?hehe..tp papepun lps ni misi tuk si soha ni puyok..
    ejah mercun selori dua..haha

    ReplyDelete
  2. haha
    jazakillah mak tiri ;p
    yoku ganbatta. turun doh sekilo berat mu lepas terhantuk dekat tangga bilik aku haha
    haip korekara kene ejas mercun beberapa lori utk besday soha haha
    besday mu boleh celebrate dalam kontena mase anta brg balik mesia :D

    ReplyDelete
  3. saikou desu ne. happy birthday jee! semoga sweet sentiasa :)

    ReplyDelete
  4. hahahhahaha..sweeet xkitorg??hahahha..susah la nk surprise ko.whoaaa..hahahhaha...bnyk teh gelak ni..astaghfirullah..
    seidh jugak cane nk hantar korg kat airport nati..whoa,xnk bayangkan lagi..huhuu.brfday aku harap2 yuki mcm last year.hehe.:)
    burfday ain sambut dlm flight la.hehe..

    ReplyDelete
  5. Salam ukhuwah dari Ate.
    Eppi Belated Birthday. Moga sisa umur tambah barakah dan semakin di sayangi Allah. Di Dunia mendapat kebahagiaan, di Akhirat mendapat Syurga. Amin :).

    BTW bertuah Gee dpt video osem dari sahabat yang osem :).

    ReplyDelete
  6. has sensei ; haha saikoudesu :D kalu mcm ni hari2 besday pon xpe kan sensei :))
    sohair: haha xde yuki2. besday jiki2 happyou ni biasenye xde surprise haha
    Ann Huda : salam ukhwah ya ukhti :) jazakillah doanya. doa yang sama juga buat kamu :)

    ReplyDelete

sugar(s)