Wednesday, June 8, 2011

yamaguchi>okayama>osaka>kyoto>osaka>okayama>yamaguchi>okayama

sebenarnya minggu lepas saya berjalan sakan



kalau sebelum ni tak pernah sampai yamaguchi



dalam masa tak sampai 2 minggu saya da sampai sana 2 kali



baru la perasan yang saye suka jugak jalan2 ni



dari yamaguchi saya pulang ke okayama



sebab ada zemi hari isnin tu



tamat je zemi terus ke okayama eki beli tiket nak ke osaka



ke osaka nak g jumpa sensei JAD yang datang Jepun



kalau kat malaysia akan jumpa syahril sensei waktu jogging



kali ni x jogging tapi teman sensei jalan2



kebetulan saye xde freshment seminar khamis tu



maka cuti bersambung la dari selasa sampai khamis



sebulan sebelum sensei datang sensei da cakap kat saya dia nak datang osaka



n tanya saya free x 31hb tu



kebetulan 31hb tu hari selasa dan memang xde ape2 kat lab



maka saya pun save the date ( betul ke english ku ni? T__T) untuk ke osaka jumpa sensei



maka bermula la sesi jalan2 pagi selasa tu



thanx pada fanni tolong guide jalan2



kami g outlet selasa tu



yang pasti memang saya yang shopping lebih dari sensei



padahal nak temankan sensei beli barang untuk wife n anak2 sensei



skali saya yang terbeli kasut baju sume >__<



esoknya teman sensei ke kyoto



jumpa budak2 ritsumeikan daigaku



wah happy dapat jumpa kouhai2 kat sana



tak sangka lame betul x jumpa diorang akhirnya jumpa jugak



khamis tu teman fanna bawa lecturer UIA jalan2



mereka suruh kami panggil mereka Makcik Nomi dan Makcik Azizah



kami ke Nara tengok rusa



rusa2 ni memang jinak tapi masa kami pegi tu rusa2 ni kelaparan



kami pon beli la senbei utk bagi rusa ni makan



skali kena kejar dengan rusa2 ni



uishh sempat jugak saye balas dendam dengan rusa ni









lepas tu kami ke taman bunga ros



wahh memang la wanita dan bunga tak dapat dipisahkan hihi



excited habis kami bergambar



yappari la semaju mana pun negara jepun ni



saya tetap suka pada alam semulajadi yang sangat menenangkan hati



Jumaat pagi tu pulang ke okayama terus ke lab



jumaat tu memang penat habis sebab sampai2 je terus g lab



dalam lab kena buli ngan sensei hihi tak buli pun



kena baca bunsho yang panjang dalam english dan nihonggo depan budak2 lab



takpe takpe saya suke =)



esoknya terus ke yamaguchi lagi



lepas yamaguchi pulang okayama balik



wah memang penat sangat



tapi bila kita jalan2 lihat alam ni



memang hilang penatnya kan



minggu ni insyaAllah tak kemana2



tapi x pasti lagi sebab saya ngan housemate saya suke kuar jalan2 tanpa dirancang



anyway sangat seronok jumpa sensei dan kawan2 sepanjang perjalanan saya yang panjang ni ;)

No comments:

Post a Comment

sugar(s)