Wednesday, May 25, 2011

- morning walk dan hari indah -

Selamat hari rabu okayama :)
pagi tadi kan saya bermorning walk dengan ain :D
sebab rasa da lama tak exercise!
kul 6 pagi lebih2 sikit tadi kami pun stat la bermorning walk
cuba teka pukul brape kami sampai rumah balik?
tetttt masa da tamat (gaya yus raja lawak :D)
kami sampai rumah dalam pukul 7.48 pagi tadi
memang jauh pun kami jalan
saya nak share sesuatu dengan anda
morning walk adalah satu senaman yang sangat menyihatkan badan
buktinya lepas balik rumah tadi terus da tak ngantuk
dan hari ni saya tak tidur di siang hari
ape2 pun kalau buat aktiviti2 sihat ni mesti tak boleh lari dari angan2 nak jadi kurus
uwahhh pegi la angan2 kosong. saya tak boleh berangan saya nak kurus
sebab nanti saya akan rasa saya semakin gemuk.
tapi amalan minum green tea masih diteruskan sampai hari ni alhamdulillah :)

satu lagi perkara menarik nak share hari ni
hari ni saya tengok cerita yang bukan bahasa melayu
hihi saya kan tak suke langsung cite yang bahasanya selain melayu
dulu ade satu cerita jepun saya tengok sebab konon2 nak tanamkan minat dengan cite jepun
last2 memang sampai sekarang saya hanya mampu tengok 3 episod drpd 13 episod
yabai la jugak nak mengimprovekan bahasa jepun ni
berbalik kepada cite tadi
sebenarnya dapat tahu daripada facebook
ramai kawan di facebook duk share link yang sama
skali saya pun klik
uhh bukan cite melayu (hampir nak close tab)
lepas tu tergerak hati nak tengok sikit lagi
bahasa Turki tapi ada subtitle english
rupa2nya tu la cite yang senior saya pernah cakap dulu
ada orang turki buat cite pasal kekejaman Israel di Palestin.
wah saya pun menguatkan semangat nak tengok
berjaya juga tengok sampai habis
sebab cerita ni sangat best. tak boring langsung
osusumedesu!



kalau nak tahu macam mana jahatnya zionis pada saudara kita di Palestin tengok la cite ni
part paling menyentuh hati mestilah part zionis ni runtuhkan rumah keluarga pejuang palestin ni n masa tu ada sorang budak lelaki lumpuh nama Ahmed dalam rumah tu
lepas rumah tu musnah ada sorang makcik tua ( tak sure kankei die dengan Ahmed) cari2 Ahmed ni
Ya Allah sedihnye masa tu T____T
tengok lah. tak rugi sejam 45 minit anda insyaAllah
satu movie yang harus dilihat dan difahami dengan mata hati
supaya kita tahu sekarang kita sedang buat apa disaat zionis sedang menzalimi saudara seagama kita
please! please! pray for Palestin! pray for Islam!
MyEm0.Com


No comments:

Post a Comment

sugar(s)